Tuesday, April 7, 2009

18th DAYS

http://www.tucom.ch/images/computer_repair_large.jpg
:: sekadar hiasan* tp aku duduk mcm nie kalo kat depan laptop::

Sudah genap 18 hari aku mem"blogging", atau mem"blog"(sy rasa dewan bhsa dan pustaka patut wat enakmen baru utk ayat nie, masukkan dalam kamus). Tapi sy rasa macam sudah berbulan2 memblog, tau kenapa.? sebab sy rsa sepanjang 18 hari nie, 80% of my 24x18 jam adalah menghadap komputer:

blogging = 70%
assignment = 5%
ym = 20%
etc = 5%
(kiraan kasar, hanya anggaran)

Im freshmen, nak post ape pun aku takde idea, bila tengok blog2 yg gempak2 tu aku trus down(sifat yang ada pada setiap org, *cuma aku down sebelum bperang), tapi aku sedar, kalo aku down awl2, memang hampeeee...

So, aku try kaji camner nak naikkan nama mereka123.blogspot.com kat laman web, especially kat malaysia. Walaupun begitu, aku terpaksa kurangkan masa memblog aku kepada 10%, sebab kurang 13 hari lagi final exam, aku masih belajar lagi. lagi pun aku sebenarnya menggunakan laptop kawan utk memblog dan etc, so aku macam tak patut mengambil alih kuasa kwn aku nie. Aku akan cuba post 1 atau 2 tajuk per day.

Apapapun kepada blogger lain yang masuk blog sy, sy ucapkan ARIGATO GHOZAIMAS!!
Aku sekarang bercadang nak beli laptop(hehehe), so kepada sesiapa yang ada cadangan, tlong describe laptop yang paling power tapi murah. Budget bawah 2k (adeeh), mcm modal pulak.

oraitz...aku sudah kekeringan(lapar*)....mau top up dulu, jam menunjukkan 5.45am. Jap lagi mau masuk subuh udah, aku tido pas subuh jak, nak menerukan kajian pasal blog!! hehehehe.. peace..



-----------------------------------------------------------------------------------

3 comments:

MamiKechik said...

kalau pandai menggunakan blog sebenar nya bagus dengan mengkaji sesuatu meluaskan ilmu jugak lah. sum othertime melayan jurnal harian tu mereleks kan otak...
tu pendapat aku lah kan...
laptop murah tapi bagus ....
ko beli compaq je lah. ambik window vista walau berat tapi bagus
jan beli acer hihii pasal aku yang ndak suka sebenarnya hahhaha
hipokritkan aku...

Akmad Toshiro said...

tapi kalo pki XP sy rasa lagi laju..boleh beza..adedehh..aku baru plan mau beli acer..

Dimple said...

haha jgn dgr ckp didyrose tuh..aku pakai acer ok jak.. beli acer! beli acer!.. window xp mmg laju tp..kenapa mau downgrade..vista much better..compatible to new software lg.. i rekemen u acer wit vista..ok..

p/s: kalo ko degil..aku ndak heran jgk.. aku saja jak mau dengki2 sama didyrose..haha~