Monday, April 6, 2009

Batu "bernyawa"!!

Aku baru jak lepas membelek blog2 td, ada satu blog nie memang memancing perhatian ku, pandai dia guna umpan, sampaikan aku terpedaya dgn helahnya. Malah, aku sgt takjub! taksub! terpegun! mulut berbuih!! tangan mengigil!! nasib baek tdk mati terkejut.

Semuanya pasal batu, batu bukan sebarang batu, kalo lempar dikepala ko benjol gk. Tapi ni batu2 yg amat spesial/istimewa/o.k.u/seksi punya batu. mari aku tunjuk batu2 ni kalo tidak percaya. Mesti ko jadi mangsa seterusnya. Sy bagi nombor kepada batu2 terbaik. Sila bagi pendapat anda, atau batu mana yang patut jadi juara!!


5th place - Malin Kundang Rock Pantai Air Manih, Minangkabau - Padang
Kononnya ataupun kata org, batu ini adalah seorang anak yang dikutuk oleh Ibunya, kerana derhaka. Jadi pengajarannya disini, kalo ko tdk mo jadi mcm dia nie, cepat2 lah minta ampun, sebelum perkara yang sama terjadi, hehehe...:) sy letak batu ni no 5 sebab ada kemungkinan org boleh ukir, sapa tahu..susah nak tentukan kesahihan-nya(terbelit lidat aku sebut).

[6.htm] [7.htm]


4th place - Wave Rock Hyden , Australia
Gelombang batu seperti ombak ini sudah ada 2.700 juta tahun yang lalu menurut pengkaji, tapi dia kaji baru2 nie jak, bukan 2.700 juta tahun lepas. Tapi di australia mang bnyk batu2 yang pelik, sy rasa ini yang paling pelik dan ajaib di sana. Kepada pengemar2 skate board yang eXtreme, sy cadangkan anda buat tournament di sini.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhNI8eF754nOBEQENFKWat-3dRV1M8KjfPWAlUF2zJBCEWsGaXtv4Fwd1AYysgla4_Hi6Bs2PdYWkzejhr3pkNVzGORTjWyrVXdPoqXuCB9-w_MtnVmP5rhbqdD2tGrvb4_cQkreDfhB_MU/s400/1.htm [2.htm]

3
rd place - Ayers Rock Uluru Alice Spring , Australia
Satu lagi batu dari Australia yang memasuki carta #Hits Batu, Batu yang boleh berubah warna mengikut cuaca. Sy tdk pasti apa maksud nama batu nie, tapi sy rasa ada kaitan dengan haiwan yang boleh bertukar warna tu, apa nama dia, sumpah2 kalo ndak silap, tidak tau nama saintifik dia. Sy rasa lah. So, congrate sebab dpt naik ke podium, nnti cuba yg terbaik lain kali.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhl3zD03Mg90zO05sM2B5FDL-QgdHZDQMFqfm6YP9q0KcKVeWGzwTU5XqsGhcLG7Vn0qMDgUgGpzxTDq9oWKTchv7QC4mDAz4KgaFMUuhaRu9ugRBmT5Ksl-rLDrDggWLORKPIzyorEfebU/s400/8.htm


2nd place - Moving Rock, unknown location
Tempat kedua dimenangi oleh mobilize rock! sy rasa ni peninggalan Flinnstone (watak katun dalam cartoon network). Belum ada penelitian tentang batu ini, dan 1 orang pun belum terpandang kalau batu ini benar2 berjalan(maksud dia bergerak), cuma jejaknya saja yg dinyatakan batu ini boleh berjalan atau bergeser. Sy rasa patut bagi nama rock footsteps!
[3.htm] [4.htm]


1st place - Dome of The Rock Masjidil Aqsha, Yerusalem
Ini yang paling membuat sy terkesima, terpampang di skin komputer, Bukti kebesaran Allah SWT batu tempat duduk Nabi Muhammad SAW saat Isra Mi'raj sampai kini masih tetap melayang di udara. Pada saat Nabi Muhammad mahu ke Mi'raj batu tersebut ingit ikut, tetapi Nabi SAW menghentakkan kakinya pada batu tersebut, maksudnya agar batu tersebut tidak ikut. Tengok, betapa patuhnya ciptaan tuhan ini kepada Rsulullah SAW, anda bagaimana.?? tapi ada satu fenomena yang amat hebat, dan tidak kurang bodohnya adalah, kejadian kepala batu dalam masyarakat kita semakin merisaukan. Sy harap sy akan dapat cari maklumat mengenai jenis batu yang satu ini, supaya anda dan saya tahu kategori batu manakah yang sesuai untuk kita.

[5.htm]



sumber petikan emel hari ini




--------------------------------------------------------------------

2 comments:

MiSs. iEkA said...

btul ke ni??
huhuhu...

Anonymous said...

awal yang baik