Wednesday, March 31, 2010

“Baturaja” 4 gigabyte

kingstonyell

 

"Yess, selesai pun aku edit2, tambah2 dan tolak2 apa yang patut dalam tesis ku nie..."
kata-kata yang agak puas, agak riak yang bermain difikiran ku jam 11pm tadi, selepas selesai mengMASAK tesis...tapi kepuasan dan kegembiraan ku dirampas 2 jam kemudian!!!!!!!!!!


apa yang berlaku?? aku pi bilik kwn aku LEHAN, 25 tahun, bujang lagi...aku pi pinjam kunci motor, aku maw pi mana? yahhh..aku maw pi KOLEJ ZAABA, kenapa aku maw pi sana? sebabnya disana lah tempat print paling murah di dalam UKM nie, 0.8 sen sekeping, murah kan...kalo di KoLEj UNGKU Omar nie, 10 sen sekeping...


aku pigi lah sana sebab mo print hard-copy tesis yang mo dibagi dengan Dr.Chia, untuk diSEMAK....sampai2 jak disana, tempat tu sudah tutup, aku sampai jam 11.30 gitu, tutup jam 11 sebenarnya, tapi aku cuba-TRY jgk lah...telanjur sudah pi sana, jauh pulak tu, aku perlu melalui jalan "BERHANTU di UKM" untuk sampai sana, berani bukan...sampai jak sana, aku terus pi kedai print tu, aku tengok ada orang lagi dalam tu, "penjaga kedai kali, dorg tidur sini kali...." dlm fikiran ku, aku tengok pintu dia blum kunci lagi, jadi aku masuk jaklah...


nasib baik mesin print tu belum dikasi off lagi...akak yang jaga dalam tu pun cakap, "boleh, print jer...jgn banyak2, akak pun nak balik nie..." kesian akak tu, aku pun pi lah print apa yang patut...lepas print semua, aku pun bayar, dan terus keluar dari situ, supaya akak tu boleh balik rumah dia, dia rindu sudah sama suami dia tu kali...aku pun bergegas pi cari motor, dan mo balik, tapi aku rasa mo pi Kolej AMINUDIN BAKI, pi bilik senior aku yang conduct aku punya lab hari tu...si "pistollero", mo kasi tengok dia tesis ku, sampai jak sana bilik dia teda orang pulakkkkkkkk....keciwa nie, tapi aku ndak balik terus aku pi bilik Akhwan, Kosmate ku....aku mo pi bagitau dia yang besok kami ada pra-presentation dengan DR.CHIA...aku pun pi bilik dia...


Borak...borak...borak...sampai ke topik pendrive pulak, trus aku ingat2 balik mana pendrive yang aku bawa untuk pi print tadi......aku cari2...cari...cari...dalam beg, dalam poket...dalam selipar, dalam mulut...dalam hidung...semua tempat sudah ku cari...CIS!!! tedaaaa nie!!! mana hilangnya....!!


SATU JAK TEMPAT yg 99% kemungkinan dia tetinggal!!! tempat aku pi print tadi!! aku rasa, aku lupa mo cabut tu benda...bukan kali pertama nie, banyak kali sudah taw...ni yang ke-3 kali, yang pertama tak ditemui, kedua pun macam tu...yang ke-3 nie aku baru beli, PENDRIVE kingston yang paling murah, hehe 4G rm30…

 
dalam hatiku, "Moga2 lah akak yang di CC tempat aku print tu simpan aku punya pendrive.....amin" aku harap akak tu jumpa pendrive aku tu, dan dia simpan, sebab nnti besok aku maw pi ambil balik...


itu satu kejadian yang tidak dirancang, ini pulak kejadian yang dirancang...
lepas aku lepak bilik Akhwan tadi, aku ingat mo balik, sebab dia pun mo kluar tengok bola MU vs BAYERN MUNCHEN, 2 team bola gergasi eropah.....jadi aku pun balik lah, tapi aku ingat mo pi singgah bilik si "pistollero" manataw dia ada sudah, ahhhh......nasib baik dia balik sudah...dai pi makan pulak,
aku pun bagi dia tesis ku yang CINCAI tu dengan dia, minta dia tengok2, cek2..
dan seperti yang dijangka, banyak BENDA yang kurengggg, sangat banyak, aku pun baru perasan lepas dia bagitaw....jadi aku punya kekeciwaan dengan pendrive aku tadi semakin bertambah...TEDA LAGI KESERONOKAN MALAM INI, ditambah dengan besok ada pra-presentation, aku blum buat slide show lagi ni taw!!!!


sekarang aku maw pi tidoooooooooooo.....ngantook ohhh....bye a.k!

No comments: