Sunday, March 28, 2010

hariMATAHARI


Selamat hari ahad...
sekarang tepat pukul 10 malam, hari AHAD...seminggu sebelum "study week"
apa yang terjadi hari ni??

1.00am-4.00am........

Selepas berhempas pulas mengajar sorg kenalan ym ku dari sabah untuk buat blog tadi pagi, kira2 pukul 4 pagi baru habis, start pkul 1.00 pagi aku pun melantar lah kat tilam yang busuk tu...dan dengan kesedapan kipas yang sudah berapa bulan tak off, aku tertidur tanpa menyedari dunia...
standard lah tu kan...hari AHAD, solat subuh jap pkul 7.00am, pastu sambung tidooooo...

7.00am-1.00pm........

ini lah masa keemasan bagi ku, aku terlantar dengan penuh keasyikan, tidak sedar masa berlalu, selama lebih kurang 6 jam aku tidoooo, bangun lebih kurang pukul 1.40pm.....

2.00pm-6.00pm

aku bangun2 jak, perut rasa lapar, huh, jam 2.00 ptg camnie rasanya macam jam 9 pagi....
aku teringat kata2 budak2 kelas ku kat facebook semalam, "ko nyer pagi tu tengahari kot", pastu ada sorg lagi ckp, "aku rase2 ko nyer pagi tu petang kot"....
hahahaha...camtulah kehidupan sorg pelajar universiti yang "average"....
bila aku terfikir pasal "average", aku nie average kah??

kita masuk cerita lain pulak, bukan lagi hari AHAD punya cerita, tapi ada kaitan dengan hari AHAD. Aku pikir lah..punya pikir..punya pikir, aku ni dalam kategori "average" kah...
rasanya bukanlah, kalo "average" mesti banyak benda yang sama antara aku dengan kawan2 lain yang sama umur or lebih spesifik nya, sama seperti pelajar universiti yang lain...

Aku tak banyak persamaan dengan budak2 yang ada disekeliling ku nie...aku bukan seorang yang "social" sangat...aktiviti ku banyak di habiskan bersendirian...agak sedih jugak bila aku fikir2 balik, agak rugi sangat....tapi aku mang dah macam nie dari dulu lagi, nak ubah..tapi takda pendorong untuk kearah itu, lagipun aku rasa selesa dengan gaya hidupku yang sekarang nie, tak banyak menyusahkan orang lain, bersosial dengan orang2 yang tertentu sahaja, yang ada kepentingan sahaja....ok! hbis pasal "average"! SAMBUNG PASAL sUnDaY....

tipikal SUNDAY, hari ni mang tipikal sunday...bagi aku lah, TIDUR, BEREHAT, dan MAKAN2...
lepas aku bangun jam 2.00pm tagi, aku trus rasa KELAPARAN sangat!! perutku meraung2 mintak diisi sudah....dan dalam keadaan ku yang baru bangun ni, aku memang sangat MALAS mo jalan beli makan kat kafe...aku pi selongkar SIMPANAN makanan kalo2 ada meggi kah, ada biskut kah, tapi sangat KECIWAAAA, sebab ada SUsu TepunG NESPRAY yang aku beli beberapa minggu lepas, yang aku tak dapat minum selama nie, sebab aku punya Heater SUDAH RosakkkkkkkkkK!!!!!!!!!!!
jadi macamana mo minum?? macamana mo MAKAN?? mula2 sekali aku pi tandas, buat apa YANG PATUT, lepas mandi apa semua, aku pakai baju, lepas semua tu, aku dah rasa FRESH, aku duk fikir camna mo minum SUSU tepung tu, sebab aku rasa MO SANGAT minum susu.!! teda heater, jadi aku kena cari heater...aku pi ambik botol air yang kecik aku isi tu susu tepung, secukupnya, pastu aku pi bilik kawan aku di BLOK SEBELAH, pinjam heater diorang...sambil2 aku duduk tunggu air masak, aku tengok lah TV, tv paling kecil sekali aku pernah jumpa, saiz dia lebih kurang 20cm square (20cm padu) kecik jak, macam kotak kasut yang dibelah dua, Aku pun duk tengok lah cerita, biarpun kecik dan WARNA PUN HITAM PUTIH, aku tetap terhibur, tapi aku lupa sudah apa cerita yang aku tengok tadi, macam cerita melayu, yang ADA BUDAK PEREMPUAN nakal..budak perempuan tu suka buli budak laki, tu jak yang aku ingat...dah siap masak air, aku isilah bekas air ku tadi yang ada susu tepung dalam dia, kebetulan kat bilik kawan aku tu ada ROTI, garDENIA butter ScrotcH...ni lah roti gardenia yang paling sedap pernah aku makan selama nie, rasanya memang lembut, manis, rasa butter, mentegaaa...sebungkus harga dia RM 4..tapi sikit jak, dalam 20 keping gitu....
aku pi makanlah 2 keping...nikmat lah jugak sebab perut aku kan LAPAR sangat time tu....
dah siap minum susu, dah siap makan roti...perut pun dah diisi...aku duk fikir mo buat apa plak pas nie..,......

hiragana TIME!!!

aku pi cari2 buku Hiragana (japanese basic writing), yang aku pinjam dari Library ari Jumaat lepas, aku maw sambung belajar menulis jepun...aku mang dah lama mo belajar benda nie, tapi tdk pernah terlintas difikiran mo cari2 bahan untuk dijadikan sumber latihan...jadi ari jumaat ari tu aku pi lah cari kat LIbRARY UKM. nama tempat tu PTSL (perpustakaan Tun Sri Lanang), yang dikatakan antara perpustakaan yang terbesar, memang besar, sebabnya.....aku yang dah duduk tinggal dalam ukm nie pun dan selalu masuk ptsl tu boleh jugak sesat, bukan sesat tak bleh keluar, tapi sesat cari buku.....banyak sangat buku.......nanti aku cerita pasal ptsl nie lain kali...sebab banyak benda yang menarik ada di ptsl nie....

ok, aku sudah ada buku hiragana tu, jadi aku pun pi lah keluarkan buku latihan ku, untuk menulis, dengan pensil dengan pemadam.....siyokkkk ohhh belajar menulis jepun nie, sebab benda yang aku belajar nie, memang teda kaitan dengan mana2 benda yang aku pernah belajar selama nie...benda baru, menulis simbol...aku cerita sikit lah pasal HIRAGANA nie, hiragana merupakan salah satu sistem tulisan orang jepun dimana, setiap simbol mempunyai bunyi yang tersendiri...dalam hiragana terdapat 46 simbol asas, yang apabila diubah suai akan memberikan bunyi yang berbeza....walaupun begitu, hiragana ini bukanlah satu2nya sistem penulisan dalam jepun, ianya adalah salah satu daripada TIGA sistem, dua lagi adalah KATAKANA dan KANJI...ok2...kalo mo cerita pasal benda nie sampai bila pun tak hbis,
aku pun buatlah latihan menulis ku tu,

disamping itu aku pun fikir2 pasal TESIS ku yang kurang sempurna lagi tu, TESIS (ataupun FINAL year PROJECT), sebab aku kan sudah tahun akhir belajar di UKM, dan tesis adalah syarat wajib untuk aku dapat IJAZAH SARJANA MUDA dengan KEPUJIAN sains....
bukan apa, aku punya tesis boleh katakan sudah siap, cuma ada part2 kecil yang perlu aku perbaiki, dan semak semula kesalahan2 kecil...nanti hari isnin aku buat, sebab aku mau pi jumpa senior ku yang ajar aku selama nie...nanti aku pi bilik dia malam esok, bawa ole2 supaya dia tidak keberatan ajar aku....
ok lah aku maw buat kerja@ym@facebook@papa2 jak yang best malam nie....
movie teda pulak...nnti lah aku download movie, tengok ADNAN SEMPIT ok jugak kan....
tengok lah camna...
ok bye....see u next time...who is "u"?? sapa2 lah, kalo aku hilang ingatan besok, ada jugak benda yang aku catat untuk kembalikan ingatan ku ni...hahahaha

No comments: