Saturday, April 4, 2009

Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2009

Aktiviti yang dinantikan oleh semua pencinta dan pengemar buka iaitu Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2009 akan menemui orang ramai tidak lama lagi pada bulan April nanti. Pesta buku yang bermula 28 tahun lalu telah menjadi pameran tahunan dan acara yang utama di dalam industri buku di Malaysia. Pesta buku ini juga bukan sahaja melibatkan penerbit tempatan malah penerbit daripada luar negara juga.
Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur ini disasarkan untuk mempamerkan penerbitan terbaru termasuk bahan pendidikan. Di samping itu beberapa acara sampingan akan diadakan, ini termasuk seminar, perbincangan, pelancaran buku, pelancaran produk, program bersama tokoh, program bersama penulis, Anugerah Filem Pendek PENA, Konvensyen PEKOMIK, persembahan kebudayaan IPT, Sci Fi Convention, riang ria pantun, persembahan pantun, boria dan cemerlang minda, pertandingan membaca dan sesi dialog. Sila rujuk Jadual Aktiviti untuk maklumat lanjut.

Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur bagi tahun ini akan diadakan seperti berikut;

Tarikh : 17 - 26 April 2009

Waktu dibuka :
10.00am - 7.00pm (Isnin - Khamis)
10.00am - 9.00pm (Jumaat - Ahad)

Lokasi : Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), Kuala Lumpur

Masuk adalah percuma

Orang ramai seharusnya tidak melepaskan peluang ini untuk mendapat pelbagai buku-buku yang boleh didapati di bawah satu bumbung. Malah mereka yang belum ada sudut membaca di rumah boleh menjadikan pameran ini sebagai titik permulaan untuk memulakan koleksi buku anda. Sudut membaca ini boleh dikembangkan kepada perpustakaan mini bila koleksi buku bertambah. Membaca ini boleh dijadikan aktiviti sekeluarga untuk berkumpul bersama.

Mari sama-sama kita meningkatkan minat membaca dikalangan masyarakat, bermula dengan diri kita dan keluarga.

Untuk maklumat lanjut, klik klbookfair.com

No comments: